Minna neuloo

soitan, laulan, neulon, opetan, kokkaan, neulon, huolehdin lapsista, käyn kävelyllä, neulon, katson jalkapalloa ja neulon

Nimi: Minna
Sijainti: Pirkanmaa, Finland

lauantaina, joulukuuta 10, 2005

Löytyi aarre!

Olen etsiskellyt jo jonkin aikaa vyyhdinpuuta. Tai mikä sen oikea nimi onkaan. Kyselin äidiltä, eikö mummolassa ollut joskus sellainen. Äiti muisti, että se on ollut heidän ulkovarastossaan. Ja kuvitelkaa. Sieltä se löytyi. Joudun vähän parantelemaan lankoja, jotka pitävät noita rimoja kolmen nipuissa. Jotkut on sidottu rautalangalla. Millähän ne oikeasti kuuluu sitoa? Onko hyviä neuvoja?
Vyyhdinpuusta puuttuu yläosasta joku nuppi. Alaosassa on puuruuvi, jolla sen saa pöytään kiinni. Alaosassa on myös lappu, jossa lukee:
M.Rönnbergin Pyykkipoikatehdas ja Puusorvaamo, Tervajoki as.
Tuotteet palkittu useita eri kertoja.
Alla on muutamia ristipistotöitä, joita tein ennen neulekautta. Narsissipöytäliinan piti valmistua pääsiäiseksi. Onneksi en päättänyt, minkä vuoden pääsiäiseksi. Äiti antoi minulle mummolasta tuodun vanhan ompelukehyksen. Jos vaikka vauhdittaisi liinan valmistumista. Nuo ristipistopelikorteissa olevat kukkamallit ovat olleet sopivan pienitöisiä minulle.

6 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Meidän vanhan 1800-luvulta olevan "kerinkakon" pinnat on sidottu nahkanauhoilla.

10:40 ip.  
Blogger Carita said...

Mun vyyhdinpuissa osat on sidottu rautalangoilla.

9:08 ap.  
Blogger Tiina said...

Mun vyyhdinpuissa (jotka ostin tänä syksynä) kepit on sidottu pellavanarulla.

3:31 ip.  
Blogger Tuazophia said...

Pellavaa tai kalastajanlankaa ovat olleet minun tuntemani vyyhdinpuiden narut. :)

2:31 ip.  
Blogger Minna said...

Kiitos vinkeistä. Laitoin ihan ohutta rautalankaa ja hyvin toimii.

8:47 ap.  
Anonymous Anonyymi said...

Ja tuo tehdamiljöö on edelleen olemassa lähellä Tervajoen asemaa. Omistajasuku asuu vielä siinä.

1:00 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home