Minna neuloo

soitan, laulan, neulon, opetan, kokkaan, neulon, huolehdin lapsista, käyn kävelyllä, neulon, katson jalkapalloa ja neulon

Nimi: Minna
Sijainti: Pirkanmaa, Finland

tiistaina, maaliskuuta 08, 2005

Neulomisen ja tietokoneen yhteys

Olen joka syksy neulonut sukkia ja lapasia 6 henkiselle perheelleni ja vähän muillekin. Innostus on hiipunut jouluun yleensä siksi, etteivät niskat ole kestäneet. Viime syksynä löysin netistä hakusanalla "neuleet" ensinnäkin Marjutin sivut ja sitä kautta monien muidenkin innostavat sivut. Sillä tiellä olen vieläkin. Jos en iltaisin neulo, istun tietokoneella ja kiertelen ympäri maailmaa neulesivuilla. Ihmeellinen on tämä maailma nykyään.
Marjut kirjoitti muistaakseni sivuillaan, että neulehullun ei kannata hankkia elämää. Olen samaa mieltä. Olenkin joutunut ratkomaan ongelmaa, miten omistautua neulomiselle, kun on hankkinut jo melkoisen elämän=2 omaa lasta, kaksi lainalasta, työn koulussa ja vielä hyvän miehen, jolle haluaa antaa aikaansa.
Viime syksyn jälkeen on valmistunut kaikenlaista. Villatakki minulle Sport- langasta omalla mallilla. Vauvan villatakki Wool-langasta vyötteen ohjetta mukaillen. Wool on minulle liian ohutta, joten jouduin tekemään kaksinkertaisella langalla nelosen puikoilla. Spiraalitumppuja tuli yksinkertaisesta langasta. Taisi olla Marjutin sivuilla tumppujenkin idea.
Yhteys neulomisen ja tietokoneen välillä on siis sitä, että netti on tulvillaan ideoita ja innostusta. Parasta olisi, että joku innostuisi minun näperryksistä!